Váš košík je prázdný
Startéry
Startéry pro nákladní vozidla, zemědělské a stavební stroje. Dodáváme nové i repasované startéry. Široký sortiment startérů pro vozidla, traktory a stroje značek Zetor, Tatra, Desta, Liaz, Avia, Škoda, UNC, JCB, Class a mnoho dalších značek.
Startéry nabízíme jednak klasické konstrukce ,
tak moderní konstrukce s vestavěným reduktorem
V naši nabídce naleznete široké množství i ostatních náhradních dílů, jako jsou například alternátory, elektroventily, hydraulická čerpadla a mnoho dalších náhradních dílů.
Nejprodávanější v kategorii
Startér na Zetor I UŘ s reduktorem 12V/3kW zesílený
Startér na Zetor
Startér na Zetor I UŘ 12V s reduktorem 9142722 originál - MAGNETON
Startér 12V 2,7kW s reduktorem na Zetor I UŘ, Destu, Balcancar, UNC a jiné stroje.
Startér na Zetor I UŘ 12V s reduktorem 9142722
Startér 12V 2,7kW s reduktorem - náhradní výrobce
Startér na Zetor I UŘ 12V 3,2kW s reduktorem 9142722
Startér 12V 3,2kW s reduktorem
Startér na Zetor I UŘ 12V s reduktorem 9142722 AT
Startér 12V 2,7kW s reduktorem - náhradní výrobce
Startér 24V 5,8kW 9187320 Liaz, Karosa, Praga V3S nový CZ
Spouštěč Liaz, Karosa, Praga V3S
Startér Škoda Felicia, Favorit s reduktorem 9141 310
Startér 12V na 'Feldu' a Favorita s reduktorem
Startér Tatra 815 24V/5,8kW 9187724 vodotěsný
Startér na Tatru 815 - 'vodník'
Startér na Zetor 25 12V 2,6kW - REPAS
Repasovaný startér na Zetor 25 - výměnný způsob
Startér 24V 5,8kW 9187321 Tatra 148 nový
Startér 24V 5,8kW Tatra 148
Startér BELARUS, MTZ, MMZ 24V, Mačkač s reduktorem originál - MAGNETON 9172…
Startér Mačkač, BELARUS, MTZ, MMZ 24V s reduktorem originál - MAGNETON 9172 780
Startér Škoda 120 originál nový
Startér 12V na 'stodvacítku, stopětku, stovku apod.'
Startéry, spouštěče spalovacích motorů
Startér je zpravidla elektrické zařízení, které má roztočit spalovací motor (benzínový, naftový). Jde o stejnosměrný elektromotor, který po spuštění vysune pastorek a roztočí pomocí věnce setrvačníku klikovou hřídel motoru. Díky tomu dojde k mechanickému spuštění motoru. Provoz startéru je krátkodobý, proto motor startéru nevyžaduje chlazení. Po nastartování se již nepodílí na pohybu vozidla.
Hlavními komponenty startéru jsou rotor a stator elektromotoru, spínací cívka, volnoběžka s pastorkem. U prvních startérů se spínací cívka nepoužívala. Místo ní sloužilo táhlo, které ústilo do kabiny a zatažením táhla se startér uvedl do chodu. V dnešní době se toto řešení již nepoužívá. Startéry jsou vybaveny spínací cívkou, která toto táhlo nahrazuje.
Startéry existují klasické konstrukce, kde je rotor startéru přímo spojen přes volnoběžku s pastorkem. V dnešní době jsou již nahrazovány startéry s planetovou převodovkou tzv. reduktorové startéry. Jejich předností je zvýšený točící moment startéru, kdy stačí použít slabší elektromotor s nižší spotřebou.