
Váš košík je prázdný
Startéry pro nákladní vozidla, zemědělské a stavební stroje. Dodáváme nové i repasované startéry. Široký sortiment startérů pro vozidla, traktory a stroje značek Zetor, Tatra, Desta, Liaz, Avia, Škoda, UNC, JCB, Class a mnoho dalších značek.
Startéry nabízíme jednak klasické konstrukce ,
tak moderní konstrukce s vestavěným reduktorem
V naši nabídce naleznete široké množství i ostatních náhradních dílů, jako jsou například alternátory, elektroventily, hydraulická čerpadla a mnoho dalších náhradních dílů.
Startér na Zetor
Startér 12V 2,7kW s reduktorem na Zetor I UŘ, Destu, Balcancar, UNC, Slavia a jiné stroje.
Startér 12V 2,7kW s reduktorem - náhradní výrobce
Startér 12V 3,2kW s reduktorem
Startér na Zetor, Desta, UNC, Slavia - 12V 2,7kW s reduktorem - náhradní výrobce
Spouštěč Liaz, Karosa, Praga V3S
Startér 12V na 'Feldu' a Favorita s reduktorem
Startér na Tatru 815 - 'vodník'
Repasovaný startér na Zetor 25 - výměnný způsob
Startér 24V 5,8kW Tatra 148
Startér Mačkač, BELARUS, MTZ, MMZ 24V s reduktorem originál - MAGNETON 9172 780
Startér 12V na 'stodvacítku, stopětku, stovku apod.'
Startér je zpravidla elektrické zařízení, které má roztočit spalovací motor (benzínový, naftový). Jde o stejnosměrný elektromotor, který po spuštění vysune pastorek a roztočí pomocí věnce setrvačníku klikovou hřídel motoru. Díky tomu dojde k mechanickému spuštění motoru. Provoz startéru je krátkodobý, proto motor startéru nevyžaduje chlazení. Po nastartování se již nepodílí na pohybu vozidla.
Hlavními komponenty startéru jsou rotor a stator elektromotoru, spínací cívka, volnoběžka s pastorkem. U prvních startérů se spínací cívka nepoužívala. Místo ní sloužilo táhlo, které ústilo do kabiny a zatažením táhla se startér uvedl do chodu. V dnešní době se toto řešení již nepoužívá. Startéry jsou vybaveny spínací cívkou, která toto táhlo nahrazuje.
Startéry existují klasické konstrukce, kde je rotor startéru přímo spojen přes volnoběžku s pastorkem. V dnešní době jsou již nahrazovány startéry s planetovou převodovkou tzv. reduktorové startéry. Jejich předností je zvýšený točící moment startéru, kdy stačí použít slabší elektromotor s nižší spotřebou.