Váš košík je prázdný
Pokyny pro montáž a používání startérů
POPIS A OBSLUHA SPOUŠTĚČE
(zpracováno spol. Magneton a.s.)
Spouštěč je elektromotor, kterým se roztáčí spalovací motor při spouštění. Je konstruován pro krátkodobý provoz za podmínek uvedených v ČSN 30 4208 a ČSN 30 4288. Obsluha spouštěče se omezuje na pravidelné prohlídky, při nichž je nutno dbát těchto zásad:
- Základem dobré činnosti spouštěče je nabitá a vhodná baterie.
-
U nových konstrukcí motorů nebo při komerčním použití spouštěče dbejte, aby byl spouštěč montován podle ČSN 30 4289. Boční vůle v zubech při zasunutém pastorku má být 0,6 -0,8 mm.
-
Přívodní kabely musí mít předepsaný průřez a jejich izolace nesmí být porušena. Dále musí být přívodní kabely opatřeny koncovkami odpovídajících průřezů, dosedací plochy koncovek a svorek spouštěče kovově čisté a dokonale přitaženy.
-
Kostra spouštěče a břemenové víko tvoří součást elektrického okruhu, proto udržujte jejich povrch, zvláště dosedací plochy včetně dosedací plochy na motoru čisté a chraňte je před korozí.
-
Zůstane-li pastorek v ozubení setrvačníku viset, je nutné zastavit motor. Běží-li spouštěč dále při vypnutém tlačítku, je nutno jej ihned zastavit odpojením baterie. Zjistěte příčinu závady.
-
Nepřetržité startování nesmí způsobit přehřátí spouštěče. Obvyklý start nemá být delší než 5 vteřin. Nepokoušejte se o start se zřejmě vybitou baterií.
-
Jestliže spouštěč vůbec nepracuje, hledejte v prvé řadě závadu v přerušeném vedení mezi baterií a spouštěčem, mezi kostrou motoru a spouštěčem, nebo mezi kostrou motoru a baterií, respektive v baterii. Jsou-li tato vedení v pořádku, terpve potom demontujte spouštěč.
-
Při sejmutí spouštěče z motoru prohlédněte ozubení věnce setrvačníku a pastorku, zda není příliš opotřebováno. Na spouštěči kontrolujte především komutátor, kartáče a přítlačné pružiny kartáčů.